Zomer 2018. Trip 2:  naar Heidelberg en terug.

Dinsdag 17 juli, CP Am Parkbad, Wasserberg, Nord Rhein-Westfalen, Dld.

Om 1 uur rijdt Libby voor. Half 2 de straat uit. Een absoluut record. Op naar Heidelberg! Een vrij onverwacht tripje. We pikken er morgen 2 sobrinos van Paco op. Vandaag via Roosendaal (zaagblad kopen bij de Gamma) naar Breda. Daar brengen we enkele gezellige uurtjes door om kennis te maken met de Curaçaose schoonouders van jongste zoon Mateo.

In de vroege avond fullspeed verder. Tussen Baexem en Beegden, hier waren we vorige week, naar Roermond. Net over de Duitse grens in het historisch stadje Wasserberg, kopen we bij het zwembad een ticket. De slagboom gaat open. We bezetten het laatste plaatsje op een sehr nette Stellplatz. Tijd om te relaxen.

Woensdag 18 juli, Wohnmobilstellplatz Schwetzingen, Baden Württemberg, Duitsland.

Na een rustige nacht vroeg op en rijden maar. Als een speer gaan we. Lang geleden dat we zo'n lang stuk snelweg namen. In vakantietijd ook nog!

Rond 1en rijden we het drukke Heidelberg binnen. Stapvoets bereiken we het youth hostel aan de rand van het centrum. Een warm welkom met Aleja en David.  Vlug weer weg, want ons Libby staat ietwat illegaal geparkeerd op een voor de Baustelle gereserveerd stuk parking.

Slechts 15 km verderop parkeren we op de CP aan een drukke weg, onderdeel van een mixparking. Niet ideaal, maar veel keus is er niet in deze omgeving. Ook nog snikheet. Eerst maar lunchen.

Rondom de CP is wel van alles te beleven. De Lidl is vlakbij. Daar is het lekker koel. Vervolgens kijken de mannen Tour de France, doet Aleja een dutje en lees ik de middag uit.

De  Imbiss naast de Lidl  levert Schnitzel mit Frites und Salat op het beschaduwde miniterras.

Leen blijft achter in de camper. Wij wandelen naar het dorp en Schloss. Het blijkt dat Alejandra en Davíd hier al geweest zijn. Met de bus vanuit Heidelberg. Gelukkig maar, want het is al te laat om het tussen groen verstopte kasteel te bezoeken. Ook de tuinen komen we niet meer in.

Inmiddels koelt het gelukkig lekker af. Ook het verkeer wordt minder. Lekker slapen straks. Iedereen is moe!

Donderdag 19 juli, Port de Plaisance/ Aire Camping-car Stenay, Lorraine, Frankrijk.

Rustig opstarten. Het was een rumoerige nacht. Maar liefst 3 trucks kwamen in de nacht luidruchtig de Lidl bevoorraden. Bovendien is er weer al vroeg verkeerslawaai rondom. We hebben dik 300 km voor de boeg. Nauwelijks onderweg valt het stel in slaap. Vast familie van Paco ;-) Die kan dat ook. Ze zullen ook wel moe zijn, want tijdens de 2 weken in Heidelberg waren ze dagelijks op stap met bus en trein. Van Keulen tot Neuschwanstein en zelfs een lange dag naar Parijs. Ondernemend hoor! Wij rijden ondertussen door het natuurpark Pfälzer Wald. Prachtig!

Vanaf Zweibrücken op de snelweg. Bovenlangs Saarbrücken. Bij Saarlouis even zoeken tot de juiste binnendoor naar Frankrijk. Daardoor missen we de laatste dieselpomp in Duitsland.

Dat is prijzig  tanken bij de Intermarché in het 1e Franse dorp. Later blijkt na vergelijking,  dat het  een voor Frankrijk goedkoop adresje was. Tranquil heuvelen we door het Moselledistrict en vinden een pracht lunchplek in zo'n typisch Frans dorpje. Mooi!

De rit eindigt aan de Maas/Meuse achter de plezierhaven. Het is er druk met campers. Ook vandaag is het weer snikheet. Gelukkig is er wat schaduw en met de ramen open waait het lekker door. Na inschrijving bij de Capitainerie staan  alle voorzieningen, inclusief heerlijke douches  tot onze beschikking. Des te fijner omdat onze nieuwe waterpomp het vanmorgen totaal begeven heeft. Alles moet met flesjes. Ach ja....

Vrijdag 20 juli, thuis.

Wat een heerlijk rustige overnachtingsplaats bij de Port de Plaisance aan de Meuse. Toch is Leen vroeg wakker, ik daarmee ook. Tegen half 8 wekken we de sobrinos, die slaapdronken de ochtendrituelen afwerken.  Na de sani in het dorp wat Franse boodschapjes inslaan.

Éénmaal onderweg vallen ze weer gezamenlijk in slaap. Hihi, Colombianen kunnen waar dan ook slapen als de gelegenheid zich voordoet!

Ondertussen rolt Libby door de Franse Ardennen. Weer een mooi gebied.

Vanaf Sedan snelweg.  Bij Charleville-Mézières begint het gerammel. Hier is de geplande snelweg nog steeds niet klaar.

De grens over in  België gaat dat zelfs nog wel een aantal jaren duren. Wat een gerammel! Aleja en Davíd zijn meteen klaarwakker. Tijd voor thoffie met Franse croissant op een rommelige aire.

Bij Charleroi rijden we 2x fout vanwege omleiding en slechte bebording.

Het leed geleden sjezen we probleemloos op Brussel af. Op de rondweg daar ineens zonder voorwaarschuwing wegversmalling. Het voortrazende verkeer maakt massaal een noodstop. Leen ook. De kids schieten voorover. Er vliegen telefoontjes door de camper en een gereedschapskistje knalt om.  Gelukkig, het gaat allemaal net goed. Slecht geregeld. België moet zich schamen!

Even bijkomen op een drukke Parking ter hoogte van Mechelen. De broodjeszaak verkoopt heerlijke panini.

Antwerpen daarentegen ronden we  smooth en relaxed.

Op de 1e P in Zeeland zijn we toe aan een ijsje (vanmorgen stiekem gekocht. Er gaat een appje naar Hansweert: we zijn er bijna.

Daar gaan de sobrinos in een run op Paco af. Het lijkt All you need is love wel. Yvonne is er ook. Samen drinken we wat. De sobrinos toveren Colombiaanse cadeautjes uit de enorme koffer. Wat lief toch altijd! Onze taak zit erop! Veel plezier samen. Tot gauw!