Juli 2018. Weekje Nl: feestje, fietsen en fisite ;-)

Donderdag 5 juli, Campererf Biezenhoeve, Lopikerkapel, Utrecht.

Zo zitten we dan onder het oog van de koeien voor ons mobiele huis. De eerste van de 3 f's  heeft ons hier gebracht. De andere volgen later.  We hebben uiteraard  een actief dagje achter de rug, voordat het zover was. Verdiend relaxen dus.

Vrijdag 6 juli, Campererf Biezenhoeve, Lopikerkapel, Utrecht.

Uit de infomap van de CP kiezen we de fietsroute rond de Lek, noordroute. Inclusief de aanrijroute door pittoresk Vreeswijk brengt ons dat op 55 kilometertjes zeer afwisselend trappen.

Langs de sluizen aldaar en de stuwen bij Hagestein, verder over de Lekdijk.

Een veerpont brengt ons in Culemborg.

Na een extra ommetje door het stadje steken we schuin door om bij Beusichem wederom een pontje te nemen.

Daarna meanderen we door boomgaarden en leuke dorpjes terug naar Vreeswijk.

Wat een afwisselende fietsroute door een mooi stukje Nederland.

Zaterdag 7 juli, Campererf Biezenhoeve, Lopikerkapel, Utrecht.

Dit weekend staat in het teken van fisite (met zachte f). Gisternamiddag nog bezoek van zus en zwager uit IJsselstein. Vanmorgen neef Peter op de racefiets. Onverwacht en gezellig. Later worden we opgehaald voor het tuinfeestje in Hilversum. Fijn om iedereen weer te ontmoeten. Heerlijk weer, een drankje, hapjes en gezellige praat. Meer moet dat niet zijn. Geen foto's vandaag.

Zondag 8 juli, CP Schijndel, Noord Brabant.

We verlaten Utrecht en rijden zuidwaarts.

Er wacht ons een gastvrij onthaal bij campervrienden Wolf en Annemie. Deze keer niet in Portugal, maar  in Noord Brabants Haaren.

In Schijndel is er nog een schaduwrijk plaatsje voor ons op de simpele CP. Na de lunch een korte wandeling naar het centrum en wat boodschappen in de super, verder houden we ons gemak.

Maandag 9 juli, Vekabocamping Groot Einder, Baexem, Limburg.

Om 7 uur starten de bouwwerkzaamheden bij het Sportcomplex in Schijndel. Een prima wekker. Zodoende arriveren we al vroeg aan de andere kant van het dorp  bij Shinga/Lacros voor onderhoud van onze fietsjes. De zaken floreren. De unieke e-bikes gaan als warme broodjes over de toonbank. Een flinke ploeg heeft het er druk mee. De service is echter nog steeds onovertroffen. Onze fietsen gaan meteen  in behandeling.

Een uurtje later kunnen we al weer verder. Binnendoor naar Limburg. Op de camping worden we verwacht en hartelijk begroet. Morgen is de jaarlijkse De Vervolg fietsdag. Vorig jaar hadden wij een tocht uitgezet in Zeeuws Vlaanderen en verbleven we met 3 equipes op Campererf De Feijter. Ook hier ontmoeten we dezelfde mensen weer. Gezellig!

Dinsdag 10 juli, Camping Groot Einder, Baexem, Limburg.

De haan achter de camper start om 5 uur al op. Nou voor mij mooi niet! De oordoppen gaan in. Later fietsen we 5 km tot restaurant St. Elisabeth's hof in Haelen.

Het is bij de koffie,  met Limburgse vlaai uiteraard, weer een gezellige reünie.

Onder een warm zonnetje fietsen we door het Leudal en vervolgens via Haelen en Horn naar Roermond. Traditiegetrouw ook hier weer regelmatig stops met deskundige uitleg bij voormalige landinrichtingsprojecten.

Dwars door Roermond, niet gemakkelijk met zo'n grote groep, bereiken we het Waterschap Limburg. In het restaurant kiezen we onze lunch en worden velen begroet door oud collega's.

Terug door de binnenstad en verder langs de oevers van de Roer naar het dorpje Herten. 2 keer heen en weer varen zijn nodig om ons in Oolderhuuske te brengen. Dit is een schiereiland temidden van ontgrindingsplassen. Nu met resorts en jachthaven.

Vervolgens via de sluis in Osen naar Beegden.  Daar troont de molen nog steeds trots aan de Molenstraat. Protesten van de bevolking voorkwamen dat het monument naar elders werd verplaatst. Geen Molen-wég dus.

De Lange Vlieter is het grootste oevergrondproject in Nederland. Ook hier heeft Hans S, onze gids vandaag, weer veel te vertellen. Dit gebied is een paradijs voor oud-landinrichters.

Het laatste stuk voert ons over de Beegderhei, door Baexem en Heythuizen. Inmiddels regent het. Bovendien gaat één van de deelnemers onderuit. De valpartij, die gelukkig goed afloopt, brengt ons in groepjes terug bij restaurant St. Elisabeth's hof. Maar uiteindelijk zijn we er allemaal om een opgeluchte danktoost op Hans uit te brengen. Het was weer een mooie route met interessante stops.

Ook inmiddels traditiegetrouw een groepje die nog 'lange niet' naar huis wil. Daarmee eten we heerlijk en reuze gezellig in Italiaans restaurant Porto Maurizio in Heythuizen. Blijkbaar erg populair én goed dus, want het zit er bomvol op deze dinsdagavond.

Woensdag 11 juli, Campererf de Feijter, Zaamslag, Zeeuws Vlaanderen.

Gisteravond na het eten hebben  Tjakko en Leny de camper snel, snel ingeladen. Ze vertrekken met onfortuinlijke lifter Ramaad  nog op huis aan. Deze ochtend nemen wij afscheid van Babs. Zij vertrekt later in de ochtend van camping Groot Einder.

Binnendoor tot de snelweg. Eindhoven fluïde. Regelmatig stopt het wat op de snelweg rond Tilburg. Bij Breda nemen we de afslag naar de Ikea. Terwijl ik de camper prepareer, verzamelt Leen in ijltempo 3 loodzware delen van kast Brimnes. Het lukt net de pakketten  op bed te manoeuvreren.

Ietwat zwaar beladen bereiken we ons domicilie in Goes. Hier belanden de stukken in de kamer. De potplanten buiten krijgen een paar flinke gieters water en voort gaat het weer.

Op het bekende Campererf is het, ondanks 3 extra plaatsen,  volle bak. Wij installeren voor de schuur op één van de oorspronkelijke plaatsen. Dat is lang geleden. Schaduwrijk en een pracht terras aan de waterput om de hoek.

Familie komt ons begroeten. Tegen de avond fietsen we naar 'De Nieuwe Kraag' en eten mosselen met broer John. Weer een welbestede dag.

Vrijdag 12 juli, Campererf de Feijter, Zaamslag, Zeeuws Vlaanderen.

Deze laatste camperdag wordt gevuld met alle 3 de ffen. In de ochtend fietsen we naar Terneuzen om verschillende winkels te bezoeken.

De inkopen zijn voor de fisite. Een klein  familiefeestje aan de waterput. Gezellig zo.

Vrijdag 13 juli, thuis.

In no time de camper uitgeladen en stallingklaar. Niet voor lang. A.s. dinsdag laden we weer in. Een onverwacht ritje naar Heidelberg (Dld).  Voor onze zoon halen we de 2 Colombiaanse sobrinos op, die daar na familiebezoek in Madrid via Frankfurt een dag of wat bij weer andere familie verblijven. Op deze manier zien ze nog wat meer van Europa. Leuker dan vliegen, toch?